Paczki kernelowe i ich wersjonowanie

Pawel Golaszewski blues w pld-linux.org
Pon, 30 Cze 2008, 22:51:07 CEST

On Mon, 30 Jun 2008, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> Tak.
> Mnie obojętne. Ani jedna ani druga wersja nie jest zadowalająca.

No dobrze - jakie rozwiązanie by było zadowalające?

Bo są teraz:
- konieczność mielenia wszystkiego około-kernelowego przy każdym podbiciu
  release kernela - to rozwiązuje KABI, przynajmniej w teorii (choć mam tu
  wątpliwości czy z tym nie będzie problemów...)
- KABI powoduje, ze release plików kernela jest wybitnie mylące. To można
  uznać za detal i kwestię częściowo estetyczną. Choć mało przyjemne.
- KABI powoduje, że przy kilku posiadanych wersjach kerneli upgrade
  instalacja jest w pewnych sytuacjach niemożliwa, jeżeli chce się (z
  jakichś powodów) zachować starsze wersje). To rozwiązuje rezygnacja z
  KABI.

Nie wiem czy KABI jest takie aż warte zachodu, szczególnie, że niezbyt
wiele dając powoduje trochę faktycznych i potencjalnych problemów, ale
może da się to wszystko jakoś pogodzić...? Może jakieś hybrydowe
rozwiązanie, typu: wszystkie pliki po staremu lądują w katalogach z
release, kernel ma nazwę starego typu, a całą zabawę KABI rozwiązujemy
przez linki.

Robimy katalog /lib/modules/${version}-${KABI}/ W nim byłyby podkatalogi,
gdzie lądowałyby moduły zewnętrzne. Wszystkie moduły z kernela musiałyby
być załatwione linkami do tego katalogu jakimś mądrym skryptem.