Uprawnienia na /srv

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pią, 14 Lis 2008, 14:29:45 CET

On Thu, Nov 13, 2008 at 21:17:14 +0100, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Dlatego, ze jak ktos chce miec inne, a takie jego prawo, to nie przekona
> rpm-a, zeby nie zmienial tego przy kazdym upgrejdzie pakietu.

A netsharedpath tego przypadkiem nie robi? Czy tylko zapobiega błędom?

> Chyba, ze podasz naprawde wazne argumenty, zeby akurat _ten_ katalog mial
> _takie_ uprawnienia.

Ja bym wręcz powiedział, że ten katalog powinien mieć 700 - skoro służy
administratorowi, to admin jako jedyny powinien móc cokolwiek z nim
zrobić.

> Nic to nie da, bo "dumb" userzy przez /srv nie przejda nie wylistowawszy
> zawartosci (w takim np. mc czy jakims file-selectorze z GNOME).

To im trzaskasz symlinka /srv-dumb -> /srv/whatever

> Tyle, ze na chwile obecna jest juz +r w cvs. I nie ja to zmienilem.

Bardzo cieszy, że po zadaniu pytania ktoś potrafi nie czekając na
odpowiedzi i wnioski z dyskusji arbitralnie stwierdzić, że ma rację.

> PS. Ukrywanie zawartosci /proc tez mi przeszkadza, ale tu jestem sklonny sie
>     zgodzic, ze to security.

W jaki sposób?

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>