Karta Fibre Channel

Bartosz Świątek shadzik w gmail.com
Śro, 8 Paź 2008, 12:39:13 CEST

W dniu 8 października 2008 12:32 użytkownik Marcin Kamiński
<maxiu w best.net.pl> napisał:

> Fibre Channel to nie jest interfejs sieciowy do komunikacji IP, tylko do
> łączenia się z zasobami dyskowymi.

Dokladnie, karty FC sluza do SANu nie do IP. Rowniez nie widze
potrzeby ladowania firmwaru do initrd, unless twoj root / jest na
dysku z SANu (baaaaaardzo zly pomysl).

Via: lsscsi mozesz sobie pokazac dostepne plyty z servera obslugujacego SAN:

U mnie to tak wyglada np.

> lsscsi |grep FALCON
[1:0:0:0]    disk    FALCON   IPSTOR DISK      v1.0  /dev/sdd
[1:0:1:0]    disk    FALCON   IPSTOR DISK      v1.0  /dev/sde
[2:0:0:0]    disk    FALCON   IPSTOR DISK      v1.0  /dev/sdf
[2:0:1:0]    disk    FALCON   IPSTOR DISK      v1.0  /dev/sdg

Jesli wszystko jest ok, powinienes skonfigurowac sobie multipathing
jesli masz wiecej niz jedna droge do swoich dyskow SANowych.

Powodzenia.

P.S.
To nie temat na ta liste.