Karta Fibre Channel

Marcin Kamiński maxiu w best.net.pl
Śro, 8 Paź 2008, 12:32:16 CEST

Paweł Muszynski pisze:
> Witam.
>
> Dostałem do skonfigurowania serwer z dwoma kartami sieciowymi:
> qla2400 QLogic Corp.|ISP2432-based 4Gb Fibre Channel to PCI Express HBA
>
> Pierwsza rzecz, to błąd w geninitrd - nie ładuje firmware:
> geninitrd: + cp /lib/firmware/ql2400_fw.bin
> /tmp/initrd.MLfiBE/tmp/initrd.MLfiBE/lib/firmware/ql2400_fw.bin
> cp: nie można utworzyć zwykłego pliku
> `/tmp/initrd.MLfiBE/tmp/initrd.MLfiBE/lib/firmware/ql2400_fw.bin': Nie
> ma takiego pliku ani katalogu
>
> Druga rzecz - jak już mam tą kartę, załadowałem qla2xxx, to jak
> [...]

Fibre Channel to nie jest interfejs sieciowy do komunikacji IP, tylko do
łączenia się z zasobami dyskowymi.
U mnie po wczytaniu modułów do QLogica (starsza ISP2312-based 2Gb Fibre
Channel) pojawiają się po prostu dodatkowe partycje w /proc/partitions z
  którymi można zrobić co się tylko chce.

Moduły mi się ładują takie:
qla2300               128896  0
qla2xxx_conf          304264  1
qla2xxx               323520  3 qla2300
firmware_class         11648  1 qla2xxx
intermodule             6276  2 qla2xxx_conf,qla2xxx

Pozdrawiam

--
- Marcin Kaminski --------------------------------- maxiu -
--- software developer ------------------------ Bestmax ---