SPECS: sysklogd.spec - fixed freaky %post

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Wto, 21 Paź 2008, 10:46:15 CEST

On Tue, Oct 21, 2008 at 03:03:17 +0200, Patryk Zawadzki wrote:

> Jest jakiś wyraźny powód, dla którego:
>
> 1) syslog chciałby pisać do news

sysklogd nie używam od 4 lat - nawet wstawiłem blokera do tego speca,
ale 3 lata temu został on 'tymczasowo' usunięty przez glena.

> 2) inn chciałby posiadać news
>
> ?

Bo loguje bezpośrednio do plików w tym katalogu, bez pośrednictwa sysloga. U mnie
są to przynajmniej {expire,nntpsend,unwanted}.log i innfeed.status OPRÓCZ:

$ rpm -ql inn | grep var/log
/var/log/archiv/news
/var/log/news
/var/log/news/news.crit
/var/log/news/news.err
/var/log/news/news.notice

Co do tych plików to była zmiana w rev. 1.166, ale krótko po niej
nastąpiła kolejna 'przemyślana' zmiana w postaci:

1.167 Sat Mar 25 15:50:53 2006 by glen
- more logs cleanup (or does it write directly there?)

i szlag mnie trafia, jak widzę takie mądrości powpisywane, bo to znaczy
że autor zmian nie ma bladego pojęcia o tym, co robi, tylko w ciemno
zmienia i liczy na to, że albo będzie dobrze, albo ktoś naprawi.

W każdym razie: do części plików loguje syslog, do części bezpośrednio
inn. Jeśli nic w systemie nie używa facility news, to syslogowi nic do
tego katalogu, natomiast inn w żadnym wypadku do działania nie wymaga
sysloga, więc pozbawienie go tego katalogu jest złe. Ale to już jest
uwaga, którą powinienem kierować do glena.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>