SPECS: spamassassin.spec - do not suggest subpackages with the same %{name}...

Pawel Golaszewski blues w pld-linux.org
Wto, 21 Paź 2008, 17:29:28 CEST

On Tue, 21 Oct 2008, Tomasz Pala wrote:
> Hehe, na to czekałem;) Zatem abstrahując od dyskusji o ich sensowności,
> to zobacz rev. 1.146 - po pierwsze sugerowały to niewłaściwe pakiety,

To raczej już uwaga do glena - on dodawał te suggests :)

> a po drugie teraz możesz zobaczyć, co rozumiem pod nieoczywistym S i jak
> się mają do 'oczywistych'.

Ale ja wiem co miałeś na myśli.

W zasadzie mamy kilka przypadków użycia suggests:
1. paczka o nie-oczywistej nazwie, która może być używana, ale nie musi.
  Tutaj można wyszczególnić jeszcze:
    a\ powszechnie używane,
    b\ bardzo sporadycznie używane,
2. paczka pokrojona na kilka części, także z podziałem na:
    a\ powszechne
    b\ sporadyczne
3. oczywiste rozszerzenia jakichś usług (np. http używające php).

Ty chcesz, żeby Suggests było używane jako 1 a i 1 b

Ja bym jednak Suggests używał jako 1 a i 2 a i raczej do tej pory tak to
było robione, choć czasem zbliżało się do wszystkich tych warunków
łącznie.

Potrzebowalibyśmy jeszcze drugi znacznik rpm-a, powiedzmy "Possible
extensions" albo jakoś inaczej nazwany, żeby było możliwe rozdzielenie
tych 2 znaczeń. poldek mógłby się w takiej sytuacji zachowywać tak jak
apt, czyli wypisać zwyczajnie, że dana paczka może użyć jeszcze czegoś.

Do tej pory mimo wszystko lepiej by było zachować znaczenie "powszechnie
używane" ze względu na ilość wpisów jakie mogą się pojawić i związany z
tym quiz.
Aha - statystyk "powszechności" nie będziemy raczej robić to należy
"zdroworozsądkowo".