[Th-devel] najnowszy xserver

Paweł Chmiel pawel.chmiel w jabster.pl
Sob, 6 Wrz 2008, 11:45:26 CEST

Łukasz Maśko pisze:

> Sprawdźcie, co wyświetlają X-y przy starcie na konsoli. Przy jakiejś
> kombinacji xserver i Mesa-dri-driver-intel dostawałem na konsoli komunikat
> przy starcie, że nie może znaleźć jakiegoś tam symbolu (teraz już nie
> pamiętam jakiego, ale właśnie efekt był taki, że AIGLX się przerzucał
> na "classic").
>

> A mi na nowyn xserver przestały działać _wszystkie_ aplikacje na gtk, nawet
> gtk-demo się nie odpala :-(
Jak mialem starszy xserver to podczas startu X'ow mialem

(EE) AIGLX error: dlsym for __driCreateNewScreen_20050727 failed
(/usr/lib/xorg/modules/dri/i965_dri.so: undefined symbol:
__driCreateNewScreen_20050727)
(EE) AIGLX: reverting to software rendering

Ale teraz na nowszym xserver juz tego nie mam, w logu xorg'a tez nic
ciekawego nie znalazlem. Dziwne jest tez to ze dziala mi bling ( modul
composite do e17) a odpalenie OpenGL powoduje sieczke na calym ekranie
(poziome kolorowe paski), oraz w glxgears mam 69fps a wczesniej bylo 915.

Na plus zauwazylem ze ten now serwer jakos szybciej wstaje, i nie mialem
problemow z moja karta - wczesniej musialem troche kombinowac z
xorg.conf(problemy z napisami i ikonkami z forum), teraz jest ok.

Pozdrawiam Pablo