[Th-devel] najnowszy xserver

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Sob, 6 Wrz 2008, 18:35:10 CEST

On Sat, Sep 06, 2008 at 15:37:50 +0200, Krzysztof Krakowiak wrote:

> Od kiedy ?

Od jakichś 2-3 miesięcy?

> GEM to twor developerow Intela, najprawdopodobniej tylko
> dla ich kart.

Zgadza się - i takie podejście ma funkcjonować. TTM rozrastał się
zbytnio właśnie ze względu na zamierzoną uniwersalność.

> Natomiast TTM to twor Tungsten Graphics, ktory zawsze
> robil otwarte sterowniki do kart Intela, i on TTMa porzucic nie ma
> zamiaru.

A niech tam sobie oni nie porzucają, ale oficjalny branch intela w ciągu
ostatniego miesiąca był czyszczony z kodu TTM.

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=NjUyMQ

> Pozatym noveau czy avivo maja sie opierac o TTM, a nie GEM
> jak na razie.

Z tego co mi wiadomo (ale źródeł do tego pewnych nie mam) to właśnie
binarny sterownik nVidii implementuje jakiś swój MM i dlatego jest
obecnie taka przepaść pomiędzy obsługą tych kart a wszystkich innych.

> Problem jest nie tlyko z i965GM, w sklepie mam te same problemy na i915.

Na pewno nie te same - problemów wydajnościowych z EXA nie ma na
układach i945GM i starszych, więc nie trzeba korzystać ze starego XAA (w
którym błędów się już nie usuwa).

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>