quo vadis jajku?

Bartosz Świątek shadzik w gmail.com
Nie, 7 Wrz 2008, 18:38:49 CEST

W dniu 7 września 2008 18:25 użytkownik Patryk Zawadzki
<patrys w pld-linux.org> napisał:

> Chyba feature tu bardziej pasuje, to co dla pana Kowalskiego będzie
> kernelem serwerowym, dla pana Nowaka może być całkiem bezużyteczne, a
> pan Iksiński uzna to za overkill.
>
> Przykład - bez wątpienia moja maszyna to laptop i desktop w rozumieniu
> PLD, ale oba te kernele są dla mnie nieprzydatne ze względu na brak
> PAE (używam kernel-vanilla --with pae).

Z wuli paru modułów to ja i vanilla na serwerze używam, ale jest to
rozwiązanie suboptymalne.

Natomiast prędzej kowalski i iksiński nie skapuje co to jest za
magiczna opcja XEN, Vserver i PAE w jego kernelu, natomiast jak mu się
powie - kernel-server dla serwera, to tyle mu wystarczy. Bardziej
zaawansowani i tak sprawdzą najpierw co ten kernel zawiera.

A idea na takie kernele nie jest nowa i bynajmniej nie jest też moja.
Kope dystrybucji właśnie tak nazywa swoje kernele.

Żeby podać jakiś konkret co w takim kernelu powinno być: grsecurity
(pełne), patche sieciowe - słowem wszystko co jest użyteczne w
serwerze.

Natomiast wy* ...walić z takiego kernela pierdoły typu jakieś frame
buffery, moduły wifi i inne pierdoły spotykane tylko w komputerach
domowych.

I skoro już rozmawiamy o kernelu... Starajmy się sprawić, by każdy
kernel był _stabilny_ bo to co teraz mamy w kernel.spec to jest
żałosne.