quo vadis jajku?

Paweł Sikora pluto w agmk.net
Nie, 7 Wrz 2008, 20:18:36 CEST

On Sunday 07 of September 2008 18:38:49 Bartosz Świątek wrote:

> Żeby podać jakiś konkret co w takim kernelu powinno być: grsecurity
> (pełne), patche sieciowe - słowem wszystko co jest użyteczne w
> serwerze.

grsec/pax i latki sieciowe sa uzyteczne nie tylko w serwerze.
moja maszyna (nazwijmy ja na potrzeby watku 'workstation')
potrzebuje latek z netfiltra m.in. do obslugi blacklisty zbudowanej na ipset,
potrzebuje latek z grsecurity/pax do podniesienia poprzeczki exploitom,
potrzebuje madwifi-ng w roli access pointa i squida dla domowych laptopow,
potrzebuje obslugi audio, wideo i sinozebego zeby ulatwic zycie mi,
wiec ani to czysty -desktop, ani -server, po prostu -workstation.

czesc ficzerow -workstation mozna po prostu nie uzywac i otrzymamy
cos na ksztalt -desktop/-laptop, ale ta linia powinna bazowac na
swiezym stabilnym wydaniu jadra, bo z reguly potrzebuje obslugiwac
sprzet na czasie. natomiast linia klasy -server moze tkwic w starych
jadrach ze wzgledu na vservery, czy xeny. admini beda szczesliwi,
a i domowi uzytkownicy nie beda narzekac, ze im sie archaizmy wciska.