quo vadis jajku?

Wojciech Błaszkowski wojciech w blaszkowski.com
Pon, 8 Wrz 2008, 15:31:15 CEST

Dnia niedziela 07 wrzesień 2008, Pawel Golaszewski napisał:

> Błąd w założeniu.
> WiFi jest jak najbardziej używane w serwerach i to baaaardzo często.

Dla mnie do serwera nie wsadzamy karty nVidia Corporation GeForce 8600M GT -
bo takowa na pewno nie jest tam potrzebna, a która z kolei przydaje się w
desktopach. Każdy może sobie kupić płytę Tyan i trzymać ją w obudowie jakiej
chce. Do takiej SERWEROWEJ płyty również można dorzucić wypaśną kartę
graficzną i mamy sprzęd pod TuxRacer z 32G RAM :) Nie kłóćcie się o to kto ma
lepsze rackowe maszyny - nie ma to sensu.

Jeśli zatem przyjmiemy, że kernel ma wszystkie* moduły (bo przecież jak z
jakichś nie korzystamy to nie musimy ich ładować) oprócz grafiki, to
dostaniemy jajo z vserverem, apparmor i grsecurity. Sprawdzi się zarówno na
desktopie jak i na produkcji, z tym że do desktopa na pewno doinstakujemy
sobie moduły dla naszej karty graficznej.

Ot, lotne przemyślenie, z którym oczywiście możecie się nie zgodzić :)

*wszystkie jakie są na dzień dzisiejszy dostępne w PLDowym jajku.

--
Pozdrawiam, Best regards, Mit freundlichen Grüßen,

Wojciech "Wojtosz" Błaszkowski