ipp2p w naszym jajku?

Zbyniu Krzystolik zbyniu w geocarbon.pl
Czw, 11 Wrz 2008, 15:06:46 CEST

Mniej wiecej Tue, Sep 09, 2008 at 01:19:25PM +0200, zainteresowany Sławomir Paszkiewicz rzekl:

> ipp2p jest archaiczne i generalnie w ogole nie dziala (nie kompiluje
> sie), xtables-addons to taki fork, ktory zostal przeportowany do
> iptables (z tego co pisal zbyniu, ale pisze z pamieci wiec moge sie
> mylic). Ogolnie to nie poszlo do distro ani nic z tym nie zostalo
> zrobione, bo nie bylo zainteresowania ku temu jak do tej pory, ale skoro
> jest i dziala(!) to moznaby sie pokusic o rel 1 i STBR.

Dzięki polityce kernelowców mającej na celu upupienie wszelkiej
działalności poza mainline oberwało się i iptabelkom, które przez
dłuższy czas przymierały. Pewnien człowiek zrobił forka - xtables,
oczyszczając i przepisując spore kawałki kodu pod nowe śmiecie. I chwała
mu za to, bo przepisał też takie, które od lat łataliśmy na siłę.
Moduły dziwne, rzadkie i "inne" trafiły do paczki xtables-addons.
Tymczasem xtables zostały wydane jako iptables 1.4.1.
Podsumowując trzeba używać kompletu:
- iptables >= 1.4.1
- xtables-addons (jeśli komuś potrzebne tam ficzery)
- xtables.spec jest obsolete (chyba, że coś się znów zmieni)

Zbyniu

PS. Stan wiedzy też już deczko starawy.
--
%% Absolutely nothing we trust %%