[kde4] za dużoczłonków...

Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Wto, 30 Wrz 2008, 16:21:31 CEST

Dnia wtorek 30 września 2008, Bartosz Świątek napisał:
> Tu demonizujesz :)
> Notomiast fedora tez robi paczki dla kde4 z nazwa tarballa, bez
> wiekszego dzielenia na podpaczki. Moze oni robia dobrze a my zle? :)
> Albo oni zle a my dobrze, ale patrzac na ich userlandie a na nasza to
> oni raczej wiele zle nie zrobili :)

Z perspektywy usera *oba* rozwiązania skrajne są *debilne*. Szatkowanie
biliotek, grafik, styli itp. jest bezcelowe, bo i tak trzeba zainstalować
prawie wszystko żeby działało i czasami przy tym instalować na ślepo, jak
widać po mailu rozpoczynającym dyskusję, ale pakowanie osobnych *aplikacji* -
powtarzam, aplikacji! - w jedną paczkę to debilizm kompletny. Jak chcę
zainstalować KMaila, wcale nie muszę chcieć czytnika grup newsowych, książki
adresowej, organizera, asystenta Groupware i jakiegoś badziewia do
synchronizowania PDA, którego i tak nie mam. Jak chcę przeglądarkę PDF, to
wcale nie znaczy że potrzebuję przeglądarki DVI, painta, programu do
skanowania, dwóch przeglądarek obrazków i programu do screenshotów. Z
programem do torrentów nie potrzebuję komunikatora, dialera PPP, byle jakiego
klienta IRC, dwóch różnych czytników RSS i jeszcze jednego programu do grup
newsowych (?!). I nie chodzi mi o miejsce na dysku, tylko zawalenie śmieciami
wszystkich menu - menu K, menu kontekstowe od akcji na plikach, wszelakie
menu i listy ustawień MIME i tak dalej. Dopełnianie nazw programów tabem pod
konsolą też się od tego robi właściwie bezcelowe, bo pod każdą kombinację
pierwszych dwóch liter (wyłączając początkowe 'k') jest za dużo rzeczy.

A że jest czasami zainstalowany lekki nadmiar bibliotek, grafik i tłumaczeń,
jak rzeczy inne niż aplikacje nie są podzielone na kawałeczki? Tego się nie
zauważa podczas używania systemu, więc nie przeszkadza. I te rzeczy wcale
takie duże nie są, więc nawet jak już faktycznie liczy się miejsce (a miałem
parę instalacji, gdzie się liczyło, więc z tego też sobie zdaję sprawę), to
wielkiego problemu z tego nie ma.

PLDowy podział aplikacji KDE jest super i inne dystrybucje się nie umywają do
niego jeśli chodzi o praktyczność i sensowność swoich rozwiązań, tylko
podział innych rzeczy nie wyszedł i wymaga poprawy. Rozwiązania skrajne są
dla fanatyków pozbawionych wyobraźni, normalni ludzie dochodzą do optymalnych
rozwiązań pośrednich z użyciem myślenia i analizy rzeczywistych sytuacji i
problemów.

Pozdrawiam,
--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl