OpenSWAN.spec

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Pią, 17 Kwi 2009, 14:03:21 CEST

On Thu, Apr 16, 2009 at 10:04:54PM +0200, Marek Guevara Braun wrote:

> Niektóre urządzenia VPN nie miały wtedy (~2007) obsługi niczego poza DES
> (albo 3DES i AES był za grube $$$), łatka ta włączała właśnie obsługę
> tego algorytmu szyfrowania. Być może obecnie coś jeszcze rozmawia
> "starym" DES-em? Prawdopodobnie gatunek na wymarciu.

Sam widziałem taki VPN ciągle w użyciu, z szyfrowaniem pojedynczym DES.
Tyle, że do podłączenia się tam użyłem vpnc (w którym obsługę tego
szyfru trzeba wymusić odpowiednią opcją).

Jeśli użycie słabego szyfrowania trzeba włączyć w konfiguracji, to
wsparcie w kodzie powinno IMHO zostać. Jeśli patch włącza obsługę tego
domyślnie, to powinien być poprawiony, albo wylecieć.

Pozdrowienia,
        Jacek