Optymalizacja w jack-audio-connection-kit.

Przemyslaw Iskra sparky w pld-linux.org
Sob, 19 Gru 2009, 20:07:21 CET

On Sat, Dec 19, 2009 at 07:30:25PM +0100, Pawel Golaszewski wrote:

> A jak wygląda sprawa -Os ?
> Kiedyś były rozmowy o używaniu takiej właśnie optymalizacji, ale AFAIR
> nikomu nie chciało się porządnych testów syntetycznych zrobić jak to
> wpływa na prędkość binarki wynikowej...

Ja robiłem w miarę porządne testy na powerpc. Na moim laptopku kod
kompilowany z -Os często bywał szybszy od -O2, głównie dlatego że pamięć
ma znacznie wolniejszą niż cpu (10 razy, 133MHz vs 1333MHz),
prawdopodobnie wczytanie rzadko wykonywanego kodu do cache trwało więcej
niż jego wykonanie.
Natomiast na forge prezentowało się to znacznie inaczej, zazwyczaj 20%
spadku prędkości przy -Os w porównaniu z -O2.

W lapku G4, procek zrobiony przez freescale, natomiast forge to "G5",
zbudowany przez IBM. Zupełnie inna konstrukcja.

Dlatego jak ktoś ma zamiar robić jakieś pomiary do koniecznie brać pod
uwagę tak amd jak i intela.

Ogólnie wydaje mi się że -Os byłby lepszy na serwery gdzie się często
przełączają procesy. Na desktopie jednak wolałbym pozostać przy -O2.

--
 ____  Sparky{PI] -- Przemyslaw _  ___  _  _  ........... LANG...Pl..Ca..Es..En
/____) ___  ___  _ _ || Iskra  |  | _ \| |  | : WWW........ppcrcd.pld-linux.org