Kernel, kamerki i zc0301 vs. gspca

Patryk Zawadzki patrys w pld-linux.org
Czw, 12 Lut 2009, 10:16:20 CET

2009/2/12 Jacek Konieczny <jajcus w jajcus.net>:
> Widzę dwie możliwości rozwiązania tego problemu:
> 1. wyłączenie modułu zc0301. Pytanie, czy ktoś tego potrzebuje. Może
> jest sprzęt, który działa tylko pod zc0301, a pod gspca już nie.

IMHO to jest właściwe rozwiązanie. Jedyna różnica jaką zauważyłem
względem natywnych modułów, to że gspca troszkę dłużej inicjuje
sprzęt. ZC0301 akurat nie mam, ale można chyba porównać listę sprzętu
z obu modułów.

> 2. wywalenie warunkowej obsługi chipsetu w gspca. Wtedy będziemy mieli
> dwa moduły dla tego samego usb-id i właściwy będzie można/trzeba wybrać
> używając "blacklist" w /etc/modprobe.conf

Już widzę minę mojej kobiety, jak jej tłumaczę, że musi się zalogować
na roota i odpalić vima, żeby jej kamera w skajpie działała ;)

--
Patryk Zawadzki