libcanberra-gtk i segfaulty aplikacji GTK

Marcin Banasiak megabajt w pld-linux.org
Sob, 14 Lut 2009, 18:58:41 CET

W dniu 14 lutego 2009 15:45 użytkownik Jacek Konieczny napisał:
> Podsumowując: libcanberra-gtk z Th jest NIEBEZPIECZNE. Albo sam ten
> pakiet jest zwalony, albo któraś z jego zależności, albo któraś z
> używanych przez to bibliotek (a to coś ciągnie tego tony) kłóci się z
> tym, co u mnie aplikacje GTK używają.
>
> Miał ktoś jeszcze takie problemy?

Osobiście nie spotkałem się z opisanym problemem, ani nie udało mi się
go powtórzyć pomimo usilnych prób. Jednak zważywszy na fakt, że
mieliśmy dość starą wersję tej biblioteki to wszystko jest możliwe.

Jakby Ci się chciało jeszcze z tym walczyć, to w nowej wersji
nastąpiła zmiana sposobu ładowania modułu GTK+. Wcześniej
odpowiedzialny był za to skrypt odpalany przy starcie X-ów dodający
odpowiedni moduł do zmiennej GTK_MODULES, zaś teraz odpowiada za to
ustawienie klucza GConfa i gnome-settings-daemon, także skoro używasz
Xfce nie będzie ta funkcjonalność domyślnie włączona (przynajmniej nie
w serii 4.4.x). Reasumując, aby sprawdzić działanie nowej wersji dodaj
"canberra-gtk-module" do GTK_MODULES.

Może coś się poprawiło, o ile powodem opisanych problemów była właśnie
ta biblioteka...

--
Marcin Banasiak