Status AC i TH

Paweł Zuzelski z w xatka.net
Czw, 26 Lut 2009, 17:38:59 CET

On Thursday 26 of February 2009 17:18:00 Mariusz Mazur wrote:
> 1. Warte rozważenia jest przejście na nomenklaturę debianową. Nas to
> zasadniczo nic nie kosztuje, bo stare symlinki i tak muszą zostać
> zachowane, a zyskujemy tyle, że masa ludzi jest w stanie praktycznie bez
> wyjaśnień zrozumieć ogólną koncepcję tworzenia Th. Plus przy kuszeniu
> deweloperów, bo pewnie łatwiej tłumaczyć mając już jakiś odnośnik. Ba,
> wtedy wystarczy, że taki debianista się zaloguje na ftp-a i mniej-więcej
> powinien czaić co się dzieje.

Nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, proponujesz, żeby struktura katalogów
wyglądała tak:

th
 |-stable
 |-testing
 |-experimental
 |-PLD -> stable
 |-ready -> testing
 \-test -> experimental
?

Problem polega na tym, że Debian nie jest dobrą analogią, bo debian jest
oparty o wydania. A całe th to taki debianowy "Experimental" (jeśli chodzi o
filozofię "constant development", nie o stabilność).

> 2. Drugą dobrą analogią, którą powinni łatwo łapać ludzie, na których nam
> zależy, jest kernel. Linusowe 'żadnych wielkich niekompatybilnych zmian i
> regularne w miarę stabilne wydania co kilka miesięcy' powinno nam jak
> najbardziej odpowiadać. Problem w tym, że to się opiera o *wydania*,
> których my zasadniczo nie robimy.

To wynika z samej natury projektu. Ale poszczególne drobne wydania kernela
(powiedzmy przejście z 2.6.28.6 -> 2.6.28.7) są moim zdaniem bardzo dobrą
analogią pojedyńczego upgrade'u th (tzn przeniesienia pakietów z ready ->
main).

> A gdybyśmy zaczęli co kilka miesięcy
> wydawać taki snapshot Th, to miałoby to tylko dwie formy
> - wygenerowanie płytek -- mało interesujące dla deweloperów, więc mało
> motywujące; jako miły dodatek, ale nie podstawowy sposób sprzedania pomysłu
> - rzeczywiste 'odszczepienie' HEAD-a ftp-owego od zamrożonego wydania
> (znaczy nowe katalogi i kupa hardlinków)

Pytanie czy ktokolwiek by używał takich snapshotów. Snapshoty tak jak je
proponujesz osiąŋałeyby EOL w chwili wydania. A to oznacza, że raz na jakiś
czas uzytkownik będzie musiał robić "duży" upgrade.

> Miło sobie pomarzyć :)

Co powinniśmy zrobić, żeby nie skończyło się na marzeniach?

--
    .....        Pozdrawiam,                                             .....
  .....              Pawel Zuzelski                                    .....