Status AC i TH

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Sob, 28 Lut 2009, 13:58:02 CET

On Sat, Feb 28, 2009 at 12:46:08 +0100, Mariusz Mazur wrote:

> Jakie byłoby najsensowniejsze rozwiązanie?

Obecnie używam --force i chyba najsensowniejsza byłaby opcja poldka,
która zwyczajnie ignoruje konflikty w wybranych katalogach...

Można oczywiście wymyślić rozwiązania typu w pełni automatyczne
generowanie podpakietów -libs, jeśli dany pakiet zawiera cokolwiek
niewersjonowanego (/etc, /usr/share lub po prostu poza */lib/*), ale to
spowoduje niepotrzebną fragmentację (tak samo zresztą jak nie ma sensu
wydzielania readline-docs w przypadku tej biblioteki).

> Jedyne co mi przychodzi do głowy,
> to żeby rpm wtedy zawsze wstawiał nowsze wersje dokumentacji, bo nowsza może
> być aplikowalna do starszej, ale vice versa na pewno nie.

No i to byłoby bardzo fajne - niezależnie od kolejności instalacji
dostępna byłaby ta nowsza. A ważne jest, żeby poldek o to nie krzyczał,
bo czasem taki konflikt potrafi przerwać kilkudziesięciopakietową
aktualizację.

> Ewentualnie wstawiać obie wersje z wersją paczki w nazwie, a symlinkować tylko
> do tej nowszej.

To jest raczej niepotrzebne, stare liby trzyma się w zasadzie tylko dla
zależności.

A jeszcze co do wrzucania wersji do nazwy pakietu - jeśli rzeczywiście
znajdzie się jakaś ważna biblioteka, to najlepiej robić tak jak jest z
compat-libstdc++*.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>