Status AC i TH

Pawel Golaszewski blues w pld-linux.org
Sob, 28 Lut 2009, 15:02:49 CET

On Sat, 28 Feb 2009, Mariusz Mazur wrote:
> Cała dyskusja jest w trybie "miło by było, gdyby". Acz niektóre pomysły
> przybliżają całość do realizacji. Np. pomysł snapshotowania tylko
> określonego podzbioru main. Znacznie zmniejsza wymogi: mniej miejsca na
> ftp-ie potrzebne, infrastruktura może być toporniejsza, bo paczek
> drastycznie mniej, etc.

...tak mi właśnie przyszło do głowy, że w zasadzie snapshoty byśmy mieli
out-of-the-box jeżeli główny ftp byłby na systemie plików takim jak btrfs.
Wystarczyłoby wówczas tylko odpowiednie migawki systemu podmountować i po
zabawie.
Oczywiście, odpowiedni zapas miejsca by musiał istnieć, ale takie
posunięcie nie kosztuje nas nic jeżeli chodzi o infrastrukturę	ani o
dodatkowy nakład pracy (snapshot + mount).

Przy okazji stare snapshoty by się "dezaktualizowały" na podstawie wolnego
miejsca na systemie plików.

Proste.