Grafika Intela (było Re: [Th-devel] libdrm-2.4.3)

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Wto, 20 Sty 2009, 11:49:38 CET

On Tue, Jan 13, 2009 at 19:01:07 +0100, Jacek Konieczny wrote:

> Skompilowałem Mesa.spec z HEAD (7.3-rc1), zainstalowałem... I działa.
> W Stellarium tekst ok, nowych problemów nie stwierdziłem.

Problem z fontami pojawił mi się raz - w zestawie 2.6.28 + Mesa 7.3 +
libdrm 2.4.3 + chyba intel-2.5.99.1. Na 2.5.99.2 ustąpił, ale system
zaliczał BARDZO częste zwisy - ustąpiły po aktualizacji libX11 z libxcb.

Ale mniejsza o historię - obecnie nadal zdarzają się artefakty: poziome
krótkie paski na całym ekranie (podczas uruchamiania Xów, wystarczy
przejść na terminal tekstowy i spowrotem, aby się naprawiło), złe kolory
XV (najczęściej żółty zamiast białego, raz był chyba czerwony - tu
pomaga dopiero restart Xów), mruganie okna GL i czasem śmieci przy
glxgears z ustawioną LIBGL_ALWAYS_INDIRECT, nachodzenie okna GL na inne
(będące wyżej) i pozostawianie artefaktów na obramowaniach bez
ustawionej wspomnianej zmiennej, oraz najdziwniejsze - ok. 100-krotnie
niższa wydajność glxgears w środowisku uruchomionym za pośrednictwem GDM
lub KDM, w żadnym debugu GL, x*info ani nawet strace nie widzę różnic...

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>