KDE 4.2

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Pią, 23 Sty 2009, 10:25:36 CET

On Thu, Jan 22, 2009 at 09:51:52PM +0100, Bartłomiej Zimoń wrote:
> Mi za to wszystko pieknie dziala - system mniej wiecej co dzien updatowany.
Wczoraj w domu przeszedłem na KDE4 (późno było już, więc załapałem
się na 4.2.0). Oczywiście wywałka całego KDE3, backup i wywalenie ~/.kde
oraz ~/.kderc. Wszystko zdaje się działać poprawnie. Plasma się wywróciła
tylko raz, ale błyskawicznie się podniosła (w pracy działam od jakiegoś
czasu na KDE 4.1.* i na 12 godzin pracy dziennie Plasma wywracała się
3-4 razy i podnosiła całe wieki). Wszystko szybko i zgrabnie działa z
efektami 3D (jestem uzależniony od "Desktop grid") na nVidia GF8800.

Dzisiaj rano postanowiłem zrobić to samo w pracy. Przechodziłem z 4.1.96
na 4.2.0. Co prawda zmiana rozmiaru okien już nie tnie na mojej karcie
ATI (zauważalne przyspieszenie), ale przestały mi działać skróty
klawiszowe do efektów. Miałem "Desktop grid" pod Ctrl-Alt-Tab, który
teraz działa jak Esc-Tab. Włączyłem nawet tę całą obrotową kostkę
i domyślne Ctrl-F11 nie wywołuje żadnej reakcji. Konfiguracja klawiatury
OK, efekty włączone. Podejrzewam, że to coś z X11, ponieważ aktualizacja
KDE pociągnęła nowe Xorg i nie obyło się bez wyłączenia
"AllowEmptyInput". Ciekawe tylko, że ta sama konfiguracja u mnie w domu
działa bez zarzutu...

P.S. Prośba do Władcy Buildera/FTP o zbadanie tajemniczego braku paczki
kernel-video-firegl w wersji dla kernela 2.6.27.12-1. Na FTPie leży
wersja pod 2.6.27.10, która nie bangla z xorg-driver-video-fglrx. Dziwne
jest to, że obie paczki są budowane z tego samego SPECa, więc
teoretycznie powinny obie wylądować na FTPie w zgodnych wersjach.

Pozdrawiam
Beorn

--
Daniel 'Beorn' Mróz <beorn w alpha.pl>    http://127.0.0.1/beorn