Problem z vserver build - brak nss

Paweł Muszynski pmuch w zamek.szczecin.pl
Pią, 5 Cze 2009, 08:01:58 CEST

Chciałem sobie dziś zrobić vservera, zgodnie z:

Ale po wykonaniu
# vserver test build --context <num> -m poldek -n test
Cały vserver się kasuje.

Niby wszystko OK, tylko pwdutils przy instalacji krzyczy:
/usr/sbin/pwconv: error while loading shared libraries: libfreebl3.so:
cannot open shared object file: No such file or directory
błąd: %post(pwdutils-3.1.3-5.x86_64) skryptlet nie powiódł się, status
wyjścia 127, katalog vservera powstaje, i na samym końcu po rpmie znika.

po włączeniu debugowania wyszło mi, że to właśnie jest przyczyna - rpm
wychodzi z błędem więc jet robione rm -rf

Problem rozwizuje się przez dodanie nss do
/usr/lib64/util-vserver/distributions/pld-th/pkgs

(oczywiście dla th 64 bit)

--
Paweł Muszyński