asterisk, propozycja zmiany pliku rc

Arkadiusz Chomicki chomar w assat.pl
Nie, 8 Lis 2009, 10:37:23 CET

> Sądzę, że ładniej by tu było zrobić chierarchię typu:
> /var/lib/asterisk/main/
> /var/lib/asterisk/<cluester2>
> /var/lib/asterisk/<cluester3>
> /var/lib/asterisk/<cluester4>
> /var/lib/asterisk/<cluester5>
> /var/lib/asterisk/<cluester6>
>
> main byłby tym podstawowym (czy jakkolwiek go nazwać).
> W przypadku mysql-a nigdy mi się nie podobało to, że /var/lib/mysql to
> podstawowy klaster. Ale ciężko to zmienić.
>
> Nie wiem czy przenoszenie configów do /var/lib jest dobrym pomysłem.
> klastry mysql-a pozwalają na trzymanie tego w /etc/mysql/ i ja z tego
> [...]
no to mozna jeszcze inaczej.
w /etc/asterisk/main/ trzymac pliki konfiguracyjne glownej i w wiekszosci
przypadkow jedynej instancji asteriska. do tego dolozyc
/etc/asterisk/clusters.conf gdzie bedzie wpis typu
astersik.conf=/etc/asterisk/main. Jesli ktos bedzie chcial miec druga
instancje kopjuje /etc/asterisk/main do np /etc/atserisk/cluster2 i dodaje
wpis do clusters.conf o tym katalogu. zmienia plik asterisk.conf w nowym
katalogu. reszta plikow zostaje w /var/lib/asterisk, czy gdzie kto bedzie
chcial. jednak katalog run i log powinien byc w oddzielnym podkatalogu dla
kazdej instancji. w run jest zapisywany plik asterisk.ctl i asterik.pid i
druga instancja nie uruchomi sie jesli juz bedzie asterisk.ctl i do tego
nadpisuje asterik.pid jesli bedzie ten sam katalog run dla wszystkich
instancji.

z pozdrowieniami
--
Arkadiusz Chomicki