geninitrd - luks na raid1? - nie raid na luks

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Czw, 26 Lis 2009, 13:36:31 CET

On Thu, Nov 26, 2009 at 11:55:51AM +0100, Wieslaw Kierbedz wrote:
> Wieslaw Kierbedz anonsuje::

> No tak. Po prostu geninitrd jest przystosowane do zrobienia md/lvm na
> zaszyfrowanych partycjach, a nie luks na md/lvm.

LUKS na md jak najbardziej ma sens, IMHO większy niż  md na LUKS (po
cholerę dwa razy szyfrować te same dane?) i raczej powinien być
wspierany.
LUKS na LVM ma już mniejszy sens, ale też mogę sobie wyobrazić, że ktoś
tego by chciał używać.

> Druga poprawka nie psuje nic, natomiast pierwsza przestawia kolejność
> działań i domyślny układ się sypie.
> Można ją zrobić warunkową, ale i tak pozostaje wówczas kwestia
> rc-scripts, które również najpierw szukają luksa, a dopiero potem md/lvm.
> I jeżeli jakiś katalog systemowy jest zrobiony odwrotnie (np. var), to
> znowu fika.
> Trzeba by i rc przerzeźbić, a na to raczej zgody nie będzie.

Nie bo nie?

> Cóż.
> Podsumowanie - jeśli PLD, to raid na luks, a nie odwrotnie.

IMHO bez sensu, patrz wyżej.

Pozdrowienia,
        Jacek