geninitrd - luks na raid1? - nie raid na luks

Wieslaw Kierbedz w.kier w farba.eu.org
Czw, 26 Lis 2009, 14:25:07 CET

Jacek Konieczny anonsuje::

> LUKS na md
Sam sobie taki zrobiłem, dlatego musiałem do geninitrd zajrzeć.
> jak najbardziej ma sens, IMHO większy niż  md na LUKS (po
> cholerę dwa razy szyfrować te same dane?)
No nie 2 razy, tylko warstwy w innej kolejności.
>  i raczej powinien być
> wspierany.

Da się zrobić dość łatwo. Po week-endzie będę miał geninitrd, które
sobie z tym poradzi bez psucia dotychczasowej funkcjonalności.
> LUKS na LVM ma już mniejszy sens, ale też mogę sobie wyobrazić, że ktoś
> tego by chciał używać.

Znam przypadek odwrotny - LVM na luks.
Używacz  sobie chwali.

> Nie bo nie?

Osobiście jestem za, ale jako selfmade dłubacz nie zrobię (raczej) tego
ładnie i kompleksowo.
I jako taki na pewno nie komitnę - szofer w kosmos nie lata.

> IMHO bez sensu, patrz wyżej.

HO (nieważne czyja) na razie pozostaje only HO.
Stan obecny w tytule.
Pozdrowienia, a jakże.
--
WK