geninitrd - luks na raid1? - nie raid na luks

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Czw, 26 Lis 2009, 15:25:39 CET

On Thu, Nov 26, 2009 at 02:25:07PM +0100, Wieslaw Kierbedz wrote:
> Sam sobie taki zrobiłem, dlatego musiałem do geninitrd zajrzeć.
> No nie 2 razy, tylko warstwy w innej kolejności.

Jeżeli "md" to RAID1 na dwóch urządzeniach (zapomniałem, że dla
niektórych "RAID" to "RAID0", który do końca RAIDem nie jest), to jeśli
będą to dwie szyfrowane partycje, to dane będą szyfrowane dwa razy. Bez
sensu.

> Znam przypadek odwrotny - LVM na luks.
> Używacz  sobie chwali.

No, LVM na LUKS to jasna sprawa. Wręcz podstawowa konfiguracja tych
dwóch. Sam tak mam na dwóch maszynach.

Pozdrowienia,
        Jacek