[kernel] modulowe ciekawostki...

Paweł Sikora pluto w agmk.net
Sob, 3 Paź 2009, 11:59:09 CEST

On Friday 02 October 2009 23:01:08 Andrzej Zawadzki wrote:

> Które mdadm?

3.0-5

> Ja na jednym serwerku z rozpędu zainstalował 3.x i... musiałem
> jechać do serwerowni ;-)

to juz przerabialem z 3.0-4, czego efektem byl pacz na -5.
niestety 3.0.2 robi znow gpfa i juz nie mam sily z tym walczyc,
wiec zostalem przy 3.0-5.

probwalem tez dodac 5 sek. sleepa po modulach ahci i sd_mod,
ktore robia attach sda/sdb, ale to tez nic nie dalo.

> Downgrade do wersji 2.6.9 i md1 (u mnie to był mirror) ożyło.

i to pomoglo.

zauwazylem jeszcze w debuginitrd shell, ze:

rm /dev/md0 zglasza mi read-only filesystem. tak ma byc?
ztcw w kodzie mdadm-3, to mdassemble probuje otworzyc md0
z O_RDWR|O_EXCL i mysle, ze to RW powoduje problem.