budowanie mavenem

Mateusz Kijowski mateusz.kijowski w gmail.com
Wto, 15 Wrz 2009, 18:37:37 CEST

Hej,

Od jakiegoś czasu walczę ze spaczkowaniem OpenNMSa
(http://www.opennms.org). Moje wypociny są gotowe do commitnięcia na
CVSa, ale jest jedna rzecz którą chciałbym skonsultować.

Chodzi o to, że OpenNMS jest budowany za pomocą mavena, który dociąga
sobie zależności z netu. Moje buildery są za proxy więc postanowiłem
to obejść to (zamiast ustawić -Dsystem.http.proxy jakichś przy
wywołaniu mavena) przez uruchomienie mavena z opcją "offline" i
dostarczeniem zależności w drzewie ze źródłami (w specu jako Source1).
Kłopot w tym, że ręcznie dociągnięte przeze mnie zależności są cięższe
od samych źródeł OpenNMSa i jedynym dostarczającym ich źródłem będą
nasze distfiles. W ten sposób jest "mrożonka" zależności, która
teoretycznie stabilizuje budowanie się speca.

Pytania brzmią: Czy takie rozwiązanie jest koszerne? A może po prostu
dać mavenowi robić to co mu się podoba albo za pomocą bconda siakiegoś
umozliwić działanie w obu trybach (online i offline) ? A może
powinienem wskazać mavenowi gdzie są interesujące go jary i dodać
odpowiedenie pakiety do BR: ? Przyznam, że mój spec jest rżnięty z
Debianowego debian/rules i Red Hatowego speca, które napisali
deweloperzy OpenNMSa, którzy stosowali opcję polegającą na pozwolenie
mavenowi na robienie co mu się podoba.

Jakieś komentarze?

Pozdrawiam,

Mateusz.