budowanie mavenem

Paweł Zuzelski z w xatka.net
Wto, 15 Wrz 2009, 20:03:26 CEST

On Tue, 15 Sep 2009, Mateusz Kijowski wrote:
> A może
> powinienem wskazać mavenowi gdzie są interesujące go jary i dodać
> odpowiedenie pakiety do BR: ?

Zdecydowanie to ostatnie. Moim zdaniem prawidłowe rozwiązanie
powinno wyglądać tak (to jest z grubsza to co robią w JPP):

  1. każdy pakiet z bibliotekami javy powinien odstarczać podpakiet
     (-devel?  -maven?), który zawiera:
     a) linki do jarów w katalogu /usr/share/maven/..., które będą
        tworzyły strukturę repozytorium mavena
     b) odpowiedni wpis w %{_mavendepmapfragdir} z informacją jakie
        urle mają się mapować na danego jara
  2. należy spatchować mavena patchami od JPP, które sprawiają, że
     maven zamiast odwoływać się do zdalnych repozytoriów, szuka
     odpowiednich zależności poprzez %{_mavendepmapdir}/maven2-depmap.xml

Jest to większa robota. Brakuje mi motywacji i umiejętności żeby to
zrobić mimo, że tak naprawdę wszystko jest już zrobione w projekcie
JPP. W każdym razie każda pomoc z mavenem jest mile widziana.

Sam wpadłem na ten problem nie raz. Maven blokuje mi kilka aplikacji
javowych. Jako workaround używam czasami anta i sam piszę pliki
build.xml, albo po prostu buduję aplikację ręcznie. W przypadku javy
to jest dosyć proste. Zajrzyj na przykład do java-saaj.spec.

> Przyznam, że mój spec jest rżnięty z
> Debianowego debian/rules

Akurat debianiści nawet nie mają centralnych builderów. U nich
developerzy sami sobie budują pakiety na swoich komputerach i
uploadują gotowe pakiety, także dla nich nasz problem w ogóle nie
istnieje.

> i Red Hatowego speca,

Javowe spece lepiej rżnąć z JPP. Oni nie mają speca dla OpenNMS?

> które napisali
> deweloperzy OpenNMSa, którzy stosowali opcję polegającą na pozwolenie
> mavenowi na robienie co mu się podoba.

U nas to nie wchodzi w grę. Buildery mają odcięty dostęp do sieci
właśnie ze względu na mavena. To znaczy bezpośrednim impulsem do
zablokowania resolv.conf na builderach th były śmiecie pozostawione
przez mavena.

--
Pozdrawiam,
Paweł