Re: Dovecot w PLD - z managesieve (spakietowane, prośba o ocenę)

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Wto, 29 Wrz 2009, 12:28:28 CEST

On Mon, 28 Sep 2009, Pawel Dlugosz wrote:

> Jacek Osiecki pisze:
> [..]

> To pod jakimś vmwarem czy innym vboksem możesz sobie takie środowisko
> łatwo przygotować i do boju :)

Tja, kiedy ja nawet nie mam czasu by z AC przejść na TH64 bo durny brother
nie potrafił wypuścić driverów do drukarki 64bit... :)

Na razie skleciłem speca, poprawiłem patche - wszystko wydaje się ładnie
działać. To moja pierwsza tak złożona przeróbka speca i nie wiem czy paru
rzeczy nie zrobiłem brzydko :)

Po kolei:
  - release podbiłem po swojemu, do 1c - coby się instalowało na release 1 :)
    Jeśli ktoś by uznał że to się nadaje do użytku to pewnie zasłuży na rel.
  - poukładałem na tyle, że przy zmianie wersji patchy nie powinno być
    problemów - czyli dodałem %{dovecot_series}, %{sieve_version} oraz
    %{managesieve_version}. Tym razem developer managesieve coś się ociąga
    i nie wypuścił nowego patcha, ale z reguły jest wypuszczany praktycznie
    równo z nowym dovecotem. Ja akurat managesieve przerobiłem by przechodził
    bez żadnych fuzzów na 1.2.5 (choć i tak działał)
  - nie miałem pojęcia jak odpalić kilka razy configure w różnych katalogach
    i po prostu zastosowałem ordynarne:

    cd  $RPM_BUILD_DIR/%{name}-%{dovecot_series}-sieve-%{sieve_version}
    cd $RPM_BUILD_DIR/%{name}-%{version}

    itp.
    Zostały jakieś wygwiazdkowania i echa typu "building managesieve", ale
    nie miałem już siły by je pousuwać - zresztą chyba nie wadzą ;)
  - dovecot sam w sobie coś źle się budował, bo zawsze instalował
    dokumentację w $RPM_BUILD_ROOT/usr/share/doc/dovecot - i rpmbuild potem
    się rzucał że zostały niespakietowane pliki. Musiałem zrobić patcha do
    Makefile.in, żeby można było użyć opcję --with-docs=no (bo domyślnie to
    ona nie do końca działała, zgłosiłem developerowi dovecota) i teraz jest
    ładnie i czysto

Sam dovecot ładnie działa, managesieve sprawuje się dobrze :)

Ponieważ trochę tego jest, to zrobiłem src.rpma i wystawiłem tu:

http://hotel.silvercube.pl/dovecot-1.2.5-1c.src.rpm

Jeśli ktoś uzna że nie zrobiłem strasznego burdelu to fajnie gdyby to poszło
do dystrybucji :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944