Co by tu zmienic w PLD...

Pawel Golaszewski blues w pld-linux.org
Śro, 4 Sie 2010, 18:36:48 CEST

On Wed, 28 Jul 2010, Marcin Krol wrote:
> Teoretycznie to konieczne, żeby było możliwe posłanie np gcc 4.4.costam
> do snapshota jeżeli na HEAD leży już 4.5. W praktyce takich pakietów
> jest kilka i sa i tak niezależnie branchowane (wspomniane gcc) więc może
> była by szansa obejść się bez tego.

Może to nieeleganckie, ale nie wiem czy dobrym pomysłem nie byłoby
podejście debianowe do sprawy, czyli koegzystencja różnych wersji
bibliotek itp.

Pojawia się nowa wersja biblioteki no to ją wrzucamy z nową nazwą paczki
(debianowate stosują nazwę po soname dla bibliotek na przykład).

Powoduje to trochę bałagan w pakietach zainstalowanych w systemie, ale
pozwala na działanie różnych starszych rzeczy bez zbędnych kombinacji.
dpkg ma mechanizmy wyszukiwania nieużywanych paczek, rpm ma tylko
rpm-orphan, który średnio działa.

Podejrzewam jednak, że to jest właściwy kierunek... stara biblioteka
zostaje w postaci paczki i jeżeli ktoś ma coś starego lub potrzebuje starą
paczkę - nie ma specjalnego problemu.

Rodzi to pewne problemy, oczywiście, ale...

> Dokładnie to proponowałem, tyle że jako pierwszego snapshota chciałem
> użyć Titanium. Poza kilkoma osobami - brak zainteresowania lub ostre "po
> co to komu".

A ci, którzy używają Th mają się pocałować? To nie jest dobry pomysł,
niestety. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :)

> - dla tych wolących Titanium - snapshoty działające na identycznej
>   zasadzie jak teraz Titanium
>
> - dla tych wolących Th - wersja devel działająca na niemal identycznej
>   zasadzie jak teraz Th - "niemal" bo niektóre wersje softu byłyby
>   niedozwolone do czasu skopiowania tego jako snapshota. I tak was to
>   czeka jak wprowadzicie snapshoty.
>
> - dla goniących za numerkami - wersja experimental

Wiesz, teoretycznie podoba mi się taki układ. Ale. Jak zamierzasz
synchronizować devel z experimental? 'cp experimental devel' co jakiś
czas? Jeżeli tak to co jakiś czas będzie totalny rozp....ch i kompletnie
nieużywalna linia, zakładając, że komuś będzie się chciało to konserwować.

Zasoby ludzkie u nas są znikome i będą dwie grupy: używający snapshoty i
grzebiący w experimental. Pośrodku mało będzie.

Chciałbym zobaczyć działający schemat jaki pokazałeś, ale w niego nie
wierzę...

> Jedynymi rzeczami które by się zmieniły były by ścieżki na FTP i w
> poldku (jednorazowo) oraz przeniesienie podejmowania decyzji z jednego
> RMa na kilka osób.

Głosowanie? :)

> Widać jednak to za wielkie zmiany są tak więc nie będę się już więcej
> wychylał tylko zostanę nadal przy swoim Titanium. Próby wprowadzenia
> jakichkolwiek udogodnień do PLD mijają się z celem. Strata czasu po
> prostu.

Obraź się :P

Dobrze, że chcesz coś zrobić, ale stawianie sprawy "Robimy jak napisałem
albo zabieram zabawki" to trochę klimaty kloczkowe, więc sorry. Pamiętaj
też, że są wakacje i część jest na urlopach...

Możliwe, że sezon ogórkowy jest dobrym momentem na próbę wypracowania
lepszego schematu działania na przyszłość?

> Może podobnie jak ostatnim razem gdy jeszcze byłem RMem Ac to co
> proponowałem wprowadzić w oficjalnym PLD i tak zostanie przez kogoś
> wprowadzone tyle że duużo później. Czego Wam i sobie życzę :-)

Cóż - w przypadku AC to był marny pomysł, bo założenia AC były kompletnie
inne i ludzie którzy z niego korzystali wchodzili w to na zupełnie innych
zasadach niż proponowałeś.