Co by tu zmienic w PLD...

Marcin Krol hawk w pld-linux.org
Śro, 4 Sie 2010, 21:29:12 CEST

> Wiesz, teoretycznie podoba mi się taki układ. Ale. Jak zamierzasz
> synchronizować devel z experimental? 'cp experimental devel' co jakiś
> czas? Jeżeli tak to co jakiś czas będzie totalny rozp....ch i kompletnie
> nieużywalna linia, zakładając, że komuś będzie się chciało to konserwować.

Nie. Experimental tylko do eksperymentow tzn totalnego testowania na
zasadzie, "a puszczę sobie gcc 4.7 alpha i zobaczę co się sp...." :)
cp byłoby tylko między devel a stable (snapshotem). Zmiany z
experimental do devel by się po prostu puszczało na builder na zasadzie
"o, wszystko się buduje z gcc 4.7 alpha, to leci do devel bo najbliższy
snapshot ma mieć gcc 4.7".

> Zasoby ludzkie u nas są znikome i będą dwie grupy: używający snapshoty i
> grzebiący w experimental. Pośrodku mało będzie.

Myślę, że niekoniecznie. Devel byłby bardziej zbliżony do Th niż
experimental.

> Chciałbym zobaczyć działający schemat jaki pokazałeś, ale w niego nie
> wierzę...

"That is why you fail"... sorry, nie mogłem się powstrzymać :-)

> Głosowanie? :)

Raczej rzeczowa dyskusja.

> Obraź się :P

Nie :P

> Dobrze, że chcesz coś zrobić, ale stawianie sprawy "Robimy jak napisałem
> albo zabieram zabawki" to trochę klimaty kloczkowe, więc sorry. Pamiętaj
> też, że są wakacje i część jest na urlopach...

Nie zgodzę się. Zaproponowałem zmiany szukając poparcia. Oficjalne PLD
powiedziało "nie", więc zmiany robię u siebie. Tyle. Nie widzę tu
zabierania zabawek itp. Jeżeli już to zrobiłem tak w 2007 tworząc
Titanium, ale też nie do końca bo obie linie czerpią jedna z drugiej
(choć czarno na białym ja czerpię więcej z Th niż Th ode mnie).

> Cóż - w przypadku AC to był marny pomysł, bo założenia AC były kompletnie
> inne i ludzie którzy z niego korzystali wchodzili w to na zupełnie innych
> zasadach niż proponowałeś.

Nie był marny bo go wprowadzono w dużym stopniu. W Th zresztą też i to w
jeszcze większym stopniu bo dodając nieco ideologii z Titanium
(nieustanny rozwój, brak mrożenia i wydawania). Tyle, że wszystko
później niż ja chciałem co sprowadza się do tego (moim zdaniem):

Ja mówiłem "zróbmy tak i tak już bo kiedyś albo to trzeba będzie zrobić,
albo zostaniemy z ręką w nocniku".

PLD wybrało "ups! zostaliśmy z ręką w nocniku, zróbmy tak i tak żeby tę
rękę wyjąć".

M.