nut rc.shutdown - bug report

Maciej Świniarski maciej at task.gda.pl
Sun Dec 12 00:15:23 CET 2010

On Sat, 11 Dec 2010, Patryk Zawadzki wrote:

> Takie wątpliwości (nie mam nuta pod ręką, żeby sprawdzić, na ile są realne):

Na poczatek prawo_upsa_#1:
Pod zadnym pozorem nie mozna doposcic do sytuacji w ktorej po powrocie
zasilania system nie uruchomi sie.

Wyjatkiem sa systemy ktorych dostepnosc w stosunku do bezpieczenstwa
danych jest malo znaczaca. Nie potrafie oszacowac procentowo takich
maszyn.

> 1) Jeśli UPS nigdy nie odłączy zasilania, to jaki jest cel
> restartowania systemu?
Wyjscia mamy 3
1)halt
2)restart
3)czekamy w nieskonczonosc na odmontowanych dyskach

Ad.1
patrz prawo_upsa_#1 (najgorszy przypadek, bo ups jest nieobciazony i na
rozladowanie ups'a mozna sporo czekac a bez rozladowania przy powrocie
system nie uruchomi sie))
Ad.2
za cene bezpieczenstwa danych mamy pewnosc spelnienia prawa_upsa_#1
(przy ustawienia sleep'a na np 10min bezpieczenstwo danych zwieksza sie)
Ad.3
troche lepsze rozwiazanie od halt'a bo ups bedzie sie rozladowal
zmiejszajac prawdopodobienstwo powrotu napiecia w krytycznej chwili

> 2) Jeśli UPS nie potrafi/nie chce odłączyć zasilania i system się
> zrestartuje, to jest prawdopodobne, że zwyczajnie zdechnie w połowie
> startu.

naturalnie

> 3) Co, jeśli UPS jest współdzielony i różne maszyny mają różny moment
> odcinania się w celu opóźnienia śmierci kluczowych usług? Ta z
> najkrótszym zapłonem będzie restartować się w kółko?

Zakladam ze tylko jedna maszyna (master) ma polaczenie logiczne z ups'em
i tylko na niej ustawiamy opcje POWEROFF_UPS=y a proponowana zmiana ma
dotknac tylko takie maszyny