Re: poldek: migracja pomiędzy arch, potrzebny fix

Marcin Banasiak megabajt at pld-linux.org
Sun Dec 12 02:17:14 CET 2010

W dniu 10 grudnia 2010 22:53 użytkownik Arkadiusz Miskiewicz napisał:
> Pytanie głównie do dłubiących w poldku. Jakie są szanse na naprawienie
> migracji pomiędzy arch? Miło było by móc w końcu zmigrować stare i686 na
> x86_64.
>
> Swego czasu powstał https://bugs.launchpad.net/pld-linux/+bug/552004 ale jakoś
> niewiele się ruszyło.

Przyjrzałem się sprawie i prawdę powiedziawszy nie wiem co możnaby
poprawić w poldku. Obecnie za sprawą multiliba, rpm nie widzi problemu
w obecności obok siebie pakietów x86_64 i i686. Także kluczem do
rozwiązania tego problemu wydaje się przekonanie rpma, by przy
reinstalacji zastępował pakiety i686 pakietami x86_64.

Zrobiłem mały test (migrację minimalnej instalacji systemu) i się
udało, także pokrótce opiszę kroki jakie wykonywałem:

1. Instalacja kernela x86_64 i reboot
2. Dodanie linijki o x86_64 do /etc/rpm/platform
3. Instalacja wersji x86_64 *obok* i686 pakietów: glibc, ldconfig,
rpm, poldek (wraz z zależnościami)
4. Ustawiłem makro rpma %_transaction_color na 0
5. Uruchomienie poldka *bez* multiliba: poldek -O "multilib=no" i
reinstalowanie pakietów i686
6. Przywrócenie starej wartości makru %_transaction_color
7. Wywalenie glibc, ldconfig, rpm i poldek w wersji i686 wraz z zależnościami

Trzeba wziąć jednak poprawkę na to, że była to minimalna instalacja.
Nie wiem jak powyższa procedura spisze się przy większym systemie.

--
Marcin Banasiak