Re: Pomysł na opiekunów paczek

Bartosz Świątek shadzik w gmail.com
Pią, 19 Lut 2010, 15:16:49 CET

W dniu 19 lutego 2010 14:33 użytkownik Tomasz Pala <gotar w polanet.pl> napisał:

> I jeszcze jedno - jeśli wiesz, co 'psuje', to bądź łaskaw tę wiedzę
> tajemną po prostu zamieścić w specu. Jak przestanie być tajemna, to może
> ludzie przestaną psuć? Ale to tylko taki głupi pomysł racjonalizatorski.

Dobrze, nie w tym jednak rzecz, że jakąś swoją wiedzą i doświadczeniem
nie chcę się dzielić - inaczej nie robiłbym PLD. Rzecz w tym, że
doskonale sobię zdaję sprawę, że wszyscy robimy to w ramach wolnego
czasu i jako hobby. Szkoda więc zatrzymywać się na poprawianiu czyichś
błędów. Ale niech już będzie to EOT tego offtopica.

Reasumując z tego co przeczytałem:

1. Nazwa taga to Packager:.
2. Adapter ma ten tag szanować i poprawnie sortować (w swoim repo mam
już stosowną poprawkę i Packager: ląduje przed Summary: - źle? To
proszę o wskazówki gdzie miałby być (podany przez Pawła linka tego nie
opisuje)).
3. Tag nie jest obowiązkowy - podpowiada jednak kto na ochotnika
zgłosił się by "czuwać" nad paczką.
4. Tag nie zabrania innym grzebania w specu - jest jednak koleżeńskim
powiadomieniem o tym, czyją pracę ewentualnie psujemy.
5. Istnieje możliwość wpisania wielu developerów zajmujących się tą
samą paczką - każdy wpisuje się sam gdzie uważa.

Co do innych zarzutów, że to nie jest maintainowalne mam następujące propozycje.

1. Raz w tygodniu leci skryptcik tworzący listę pakietów zawierających
tag Packager: i odpowiedzialnych developerów. Będzie to pomocne w
przejrzeniu jednym "rzutem oka", kto się czym zajmuje.
2. Dodatkowo w tej liście mielibyśmy informacje o ewentualnych
wyjazdach developera.
3. Aktywność developerów robi już Paweł Z. - dzięki jego statystyce
można porównywać listę aktywnych developerów z tymi wpisanymi w danej
paczce. Po okresie np. 2 miesięcy nieaktywności tag Packager jest
usuwany ze speca w przypadku kiedy developer nieaktywny sam zajmował
się paczką, lub usuwany jest tylko developer w przypadku gdy jest ich
więcej w tagu Packager.

Jeśli coś pominąłem to nieumyślnie.
Proszę o głosowanie w sprawie samego taga, a nie popierami plusami
czyichś wypowiedzi.