Co by tu zmienic w PLD...

Marcin Krol hawk w limanowa.net
Śro, 28 Lip 2010, 21:06:49 CEST

> Generalnie twoje pomysły to trochę przeskok z deszczu pod rynnę. Nie
> jestem przekonany, że na skromne zasoby ludzkie remedium będą:
> - rozmycie commitów pomiędzy różne branche

Teoretycznie to konieczne, żeby było możliwe posłanie np gcc 4.4.costam
do snapshota jeżeli na HEAD leży już 4.5. W praktyce takich pakietów
jest kilka i sa i tak niezależnie branchowane (wspomniane gcc) więc może
była by szansa obejść się bez tego.

> - osobne buildery

Osobne czyli nowe tylko jeżeli zrobię to w ramach Titanium. Jeżeli
doszło by do połączenia Th i Titanium buildery zostają bez zmian (poza
może nazwą).

> - nowe ciało decyzyjne (RMG)

Teraz też jest takie. Nazywa się RM i różni się tylko tym, że jest to
jedna osoba.

> - sztywne zasada zarządzania snapshotem.

Niezbędne do zachowania stabilności i eliminacji ryzyka, że ktoś wpadnie
np na genialny pomysł posłania do snapshota PHP 3.0 pre alpha.

> # cp -R dists/3.0/PLD/ dists/3.0/PLD-2010.09

Dokładnie to proponowałem, tyle że jako pierwszego snapshota chciałem
użyć Titanium. Poza kilkoma osobami - brak zainteresowania lub ostre "po
co to komu".

> Hawk, myślę że to wszystko co można ugrać.

Cóż. Takie coś mnie nie do końca interesuje. Rozwiązanie, które ja
proponowałem wprowadziło by tak naprawdę minimalne zmiany w stosunku do
obecnych form działania PLD:

- dla tych wolących Titanium - snapshoty działające na identycznej
zasadzie jak teraz Titanium

- dla tych wolących Th - wersja devel działająca na niemal identycznej
zasadzie jak teraz Th - "niemal" bo niektóre wersje softu byłyby
niedozwolone do czasu skopiowania tego jako snapshota. I tak was to
czeka jak wprowadzicie snapshoty.

- dla goniących za numerkami - wersja experimental

- ci wolący snapshoty i chcący je utrzymywać by sobie pracowali na
branchach jeżeli zachodziła by taka potrzeba, tak jak obecnie pracują
przy Titanium

- ci wolący formę jaką obecnie ma Th nadal by sobie pracowali na HEAD

- ci chcący odrobiny ryzyka pracowali by sobie na DEVEL

- snapshoty nadal bazowały by na pracy większości, tak jak teraz
Titanium bazuje na tym co jest robione dla Th

Jedynymi rzeczami które by się zmieniły były by ścieżki na FTP i w
poldku (jednorazowo) oraz przeniesienie podejmowania decyzji z jednego
RMa na kilka osób.

Widać jednak to za wielkie zmiany są tak więc nie będę się już więcej
wychylał tylko zostanę nadal przy swoim Titanium. Próby wprowadzenia
jakichkolwiek udogodnień do PLD mijają się z celem. Strata czasu po prostu.

Może podobnie jak ostatnim razem gdy jeszcze byłem RMem Ac to co
proponowałem wprowadzić w oficjalnym PLD i tak zostanie przez kogoś
wprowadzone tyle że duużo później. Czego Wam i sobie życzę :-)

M.