PLD a deltarpm

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Pią, 18 Cze 2010, 00:22:10 CEST

On Friday 18 of June 2010, Kamil Dziedzic wrote:

> W deltarpm główne założenie to mniejszy transfer przy aktualizacjach. Czyli
> idąc za Twoim przykładem user zamiast teraz pobierać kolejne 80mb bo się
> ikonka zmieniła pobierze tylko 1mb.
>
> Czyli defacto zwiększy się ilość miejsca potrzebnego na ftp'ach ale za to
> drastycznie zmniejszy się transfer.

1. Nie mam pomysłów na jakiej zasadzie zapadałaby decyzja o tym, czy coś ma
siedzieć na ftp-ie w postaci rpma+delty, czy rpma bez delty.
2. Jak to działa żołnierskimi słowami? Delta jest nakładana fizycznie na plik
*.rpm (który w takim razie ja muszę mieć na dysku), czy bezpośrednio na pliki
gdzieś w filesystemie? Jeśli ten pierwszy przypadek, to imho nie jest to nic
więcej, niż ciekawostka, bo generuje sporo problemów przy użyciu.

--mmazur