PLD a deltarpm

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Pią, 18 Cze 2010, 00:13:35 CEST

Dnia czwartek, 17 czerwca 2010, Bartosz Świątek napisał:
> Tu chyba chodzi o to, że np. masz pakiet kde4-icons-oxygen-4.4.4-1 na
> ftp, który waży sobie 80MB (taki przykład tylko), ah przypomniało Ci
> się, że jednak jakaś ikonka jest zła, poprawiasz pakiet, dajesz rel 2,
> idzie na burdel,  -2 ląduje na ftp, ma 81MB i na ftp teraz są 2
> pakiety  = 161MB z czego 80MB to duplikat. Przychodzi sobie delta,
> która waży 1MB (kij wie ile to waży) i mówi - ty, wiesz co? z grubsza
> to ty masz to co trzeba, muszę Ci dodać tylko parę pierdów do twojego
> pakietu - efektywnie jest na ftp 81MB.

> [...]

W deltarpm główne założenie to mniejszy transfer przy aktualizacjach. Czyli
idąc za Twoim przykładem user zamiast teraz pobierać kolejne 80mb bo się
ikonka zmieniła pobierze tylko 1mb.

Czyli defacto zwiększy się ilość miejsca potrzebnego na ftp'ach ale za to
drastycznie zmniejszy się transfer.

--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic