/var/lock jako jakis tmpfs

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Pon, 21 Cze 2010, 09:18:43 CEST

On Sun, Jun 20, 2010 at 10:55:18PM +0200, Bart. wrote:
> Zalozenie jest takie ze systemd czeka na socketach itp. do czasu wlasciwej
> komunikacji i wtedy dopiero uruchamia usluge. Za to tworzy te sockety juz na poczatku bo zwykle inne serwisy zwykle tylko je otworaja. W momencie gdy cos chce sie komunikowac
> dopiero uruchamia ten serwis i przekazuje dane.

Tak, czytałem o tych pomysłach… mnie nie do końca przekonują, ale jako
alternatywę chętnie w PLD bym to widział. Swoją drogą – moim zdaniem to
samo może i Upstartem zrobić – tylko odpowiednie helpery dorobić.

> Jednak developerzy sugeruja wykorzystanie tmpfs itp. w pewnych miejscach.
> Mysle ze nas to nie boli?

Ale niech nie będzie na siłę wrzucone do PLD bez systemd. Dla startu z
systemd – droga wolna. W innych przypadkach, to jak ktoś chce, to niech
sobie to /etc/fstab wpisze.

> Sam tmpfs w tamtych 2chmiejscach nie powininen wplynac niekorzystnie
> na aktualne rozwiazania (rc-scripts/upstart).

A po co to tam ładować dla „aktualnych rozwiązań”? Te działają całkiem
dobrze i bez tego dodatkowego filesystemu zamontowanego.

Pozdrowienia,
        Jacek