Cups + udev 151 i problem z uprawnieniami

Patryk Zawadzki patrys w pld-linux.org
Wto, 23 Mar 2010, 22:24:48 CET

2010/3/23 Pawel Kwiatkowski <qwiat w o2.pl>:

> Tyle że to zwraca mi to samo z KERNEL==''. Regułka jest prawidłowa,
> tylko nie wykonuje się przy starcie systemu a przy pierwszym drukowaniu.
> Chciałbym żeby urządzenie dostawało uprawnienia przy starcie.

Linijka udeva jest dobra, ale udev ją wykona jak pojawi się
urządzenie. Stworzenie pliku urządzenia nie powoduje załadowania
stosownego modułu. Zadziała więc tylko na kernelach z wkompilowanym
lp. Na pozostałych, jeśli spróbujesz coś wysłać do urządzenia, kernel
dopasuje moduł do urządzenia i w konsekwencji udev zastosuje regułki.

Najprostsze rozwiązanie:
a) dopisać lp do /etc/modules
b) wkompilować lp na stałe w kernel, bo porty szeregowe i równoległe
nie obsługują powiadamiania o podłączeniu nowego urządzenia i moduł
nigdy się sam nie załaduje

--
Patryk Zawadzki