Nadgorliwy poldek?

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Czw, 13 Maj 2010, 15:30:52 CEST

On Thu, May 13, 2010 at 12:21:18 +0200, Stacho Pal wrote:

> Tylko po co te subpakiety i podpakiety, skoro ntfs-3g zinstalowany
> przy użyciu rpm'a ich nie wymaga??
[...]
> Od paru ładnych lat byłem przekonany że to rpm decyduje

Parę lat temu pojawili się ludzie, których celem jest 'liczba pakietów
-> (liczba plików+katalogów)'...

> o zależnościach i wymaganiach pomiędzy pakietami,

...najpierw wprowadzili zależność od katalogów (zajebisty feature,
dzięki temu wiem, jakie rzeczy mnie nie interesują).

> aż tu nagle dowaiduję się że poldek wie "lepiej".

No bo przecież nie mogły pozostawać bezpańskie katalogi na rzeczy,
których nie używasz. Znaczy... no i tak zostają, bo rpm nie umie
zachować kolejności odinstalowania pakietów, ale w teorii jest teraz
dużo lepiej niż było. Któżby się praktyką przejmował.

Dobra rada, zapamiętaj: -N --nodeps pomaga w rozwiązywaniu dependency
hell, szczególnie w PLD. Ostrzeżenie, żeby nie używać gdy się nie wie,
co się robi, jest już nieaktualne - bez tego wielu rzeczy zwyczajnie się
nie da zainstalować (znaczy bez rozpieprzania systemu nowymi słitaśnymi
pakietami).

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>