Nadgorliwy poldek?

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Czw, 13 Maj 2010, 18:35:21 CEST

On Thu, May 13, 2010 at 03:30:52PM +0200, Tomasz Pala wrote:

> ...najpierw wprowadzili zależność od katalogów (zajebisty feature,
> dzięki temu wiem, jakie rzeczy mnie nie interesują).

Bez tego w systemie plików pojawiały się katalogi z uprawnieniami
z kosmosu (bo niby skąd miałyby się brać poprawne) – to raz mogło
sprawiać, że zawartość katalogu (dostarczona przez inne pakiety) stawała
się bezużyteczna, a innym razem mogło być problemem bezpieczeństwa
(gdy zawartość była udostępniona, gdy nie powinna być).

> No bo przecież nie mogły pozostawać bezpańskie katalogi na rzeczy,
> których nie używasz.

Nie chodzi o to, że „zostawały bezpańskie”, tylko o to, że nie można
było ustalić ich uprawnień.

Poza tym, po co instalować coś, czego nie używasz? Jeżeli normalnie nie
potrzebne, to spokojnie może wylecieć do osobnego pakietu, a jeżeli
katalog jest ogólnie przyjętym miejscem na dane pliki, to niech leci do
filesystem.

Pozdrowienia,
        Jacek