[SPEC, RFC] tokyotyrant.spec, rcskrypt dla wielu instancji

Remigiusz 'Enleth' Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Pią, 28 Maj 2010, 14:12:43 CEST

On Friday May 28 2010 10:52:38 Tomasz Pala wrote:
> No i dziwiłeś się, że mało popularne... Jak rozumiem w normalnych
> (powiedzmy hostowanych) warunkach klient musi mieć shella, żeby to sobie
> odpalić i samemu dbać o to, żeby chodziło. Nie wiem z czego to wynika,
> ale wygląda na sporą niedoróbkę - a przecież jest podobna usługa: cron.

Wydaje mi się, że zamysł autora był taki, aby sam proces serwera robił tylko
jedną rzecz - udostępnianie bazy danych - i robił ją dobrze, zostawiając
pierdoły w stylu zarządzania procesami zewnętrznej infrastrukturze, która i
tak jest inna dla każdego wdrożenia. Ja, na przykład, zrobiłem taki skrypt.

Używanie crona do podnoszenia procesów uważam za pomyłkę, a do podtrzymywania
ich w razie padu służą takie rzeczy jak monit (którego zresztą staram się
aktualnie zmusić do monitorowania procesów TT i restartowania ich w razie
czego za pomocą skryptu startowego - nie żeby mi jakiś kiedyś padł, ale tak na
wszelki wypadek).

Zresztą, myślę, że mój skrypt sprawdziłby się bardzo dobrze właśnie w
warunkach hostingowych bez shella dla klientów - zarządzanie plikami w
/etc/tokyotyrant.d/ z użyciem jakiegoś mniej lub bardziej idiotoodpornego
panelu przez WWW, z kontrolą które pliki są czyje i co klient wpisuje, powinno
być proste w realizacji, gdyby ktoś tego potrzebował.

> No to jeśli nikt nie będzie zgłaszal uwag, to przypomnij się za parę dni
> o rel. 1 i STBR.

Szczerze mówiąc, bardziej mi w tym momencie zależy na uwagach niż STBR, ale
jeśli naprawdę nie będzie zastrzeżeń do sposobu którym to zrobiłem, uzupełnię
skrypt o parę brakujących szczegółów i się przypomnę.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl