Sugestia co do logrotate

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Nie, 7 Lis 2010, 22:35:45 CET

On Sun, Nov 07, 2010 at 22:05:02 +0100, Jacek Osiecki wrote:

> A tu się nie zgodzę.
> Zwykłe maile od crona to crap, który tylko obniża czujność niczym UAC w
> Windows vista ;)

Osoby, które tak piszą, powinny same korzystać z Windowsa, może być 7.
Mi tam cron nie wysyła żadnych maili.

> Zdecydowanie bardziej mi się podoba, gdy mail przychodzi
> wtedy gdy niesie istotną informację - tak jak z tym "exited abnormally".

No wybacz, ale idąc wcześniejszym tokiem rozumowania to teraz logwatch
będzie wysyłał 'crap, który obniża czujność'. Bo co ladmina obchodzi, że
logi się nie rotują?

> Czyli nic tylko zrobić to konfigurowalne ;)
> Np:
> [ -n "MAILLOG" ] && cat $LOGFILE

Nie, nie i raz jeszcze - nie. Robienie pierdyliarda opcji do plików,
które sobie można zwyczajnie skasować bądź przerobić (jeśli nie mają
odpowiednich %config to dopisać), szczególnie w przypadkach tak
nielogicznych jak ten, jest głupie i niepoprawne.

Bo zapewne nie pododajesz do takich skryptów obsługi mktemp czy mail
(których w systemie może brakować bądź mogą być w różnych wersjach).

Proces jest wołany przez crona i to na poziomie crona ma być robiona
obsługa poczty, robienie nieuzasadnionego wyjątku doprowadzi wyłącznie
do niespójności systemu.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>