Sugestia co do logrotate

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Pon, 8 Lis 2010, 00:32:57 CET

On Sun, 7 Nov 2010, Tomasz Pala wrote:

> Osoby, które tak piszą, powinny same korzystać z Windowsa, może być 7.
> Mi tam cron nie wysyła żadnych maili.

Mi wysyła - choćby to, że akurat nie udało się ściągnąć nowych definicji
do clamd (godzinę później się udało), albo inne tego typu.

> No wybacz, ale idąc wcześniejszym tokiem rozumowania to teraz logwatch
> będzie wysyłał 'crap, który obniża czujność'. Bo co ladmina obchodzi, że
> logi się nie rotują?

Obchodzi, nawet ladmina bo to niemiłe jest gdy nagle zaczyna brakować
miejsca :)

> Nie, nie i raz jeszcze - nie. Robienie pierdyliarda opcji do plików,
> które sobie można zwyczajnie skasować bądź przerobić (jeśli nie mają
> odpowiednich %config to dopisać), szczególnie w przypadkach tak
> nielogicznych jak ten, jest głupie i niepoprawne.

Zacznijmy od tego, że głupie i niepoprawne było robienie tego > /dev/null
Zdecydowanie lepiej było bez tego... pewnie ktoś dopisał bo miał popsute
rotowanie logów przez jakąś usługę :)

> Bo zapewne nie pododajesz do takich skryptów obsługi mktemp czy mail
> (których w systemie może brakować bądź mogą być w różnych wersjach).

Tu dałem tylko przykład - u siebie zrobiłem to bez mktemp, tylko z
użyciem $$.

> Proces jest wołany przez crona i to na poziomie crona ma być robiona
> obsługa poczty, robienie nieuzasadnionego wyjątku doprowadzi wyłącznie
> do niespójności systemu.

Jeśli exitcode !=0 to nie jest on taki nieuzasadniony ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944