Sugestia co do logrotate

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pon, 8 Lis 2010, 00:52:25 CET

On Mon, Nov 08, 2010 at 00:32:57 +0100, Jacek Osiecki wrote:

> Mi wysyła - choćby to, że akurat nie udało się ściągnąć nowych definicji
> do clamd (godzinę później się udało), albo inne tego typu.

No i to są rzeczy do ewentualnego 2>/dev/null. Sam się ostatnio
zastanawiałem nad takim przekierowaniem w rdate, który narzeka gdy
akurat nie ma sieci.
Co nie zmienia w najmniejszym stopniu faktu, że to jest element
konfiguracji systemu - jak nie chcesz o clamd czytać, to dopisz.

> Obchodzi, nawet ladmina bo to niemiłe jest gdy nagle zaczyna brakować
> miejsca :)

Jeszcze bardziej admina poczty będzie interesować, że ma nieaktualne od
2 godzin bazy clamava - też należy zrobić osobne rozsyłanie?

> Zacznijmy od tego, że głupie i niepoprawne było robienie tego > /dev/null

Zgadza się, z tym że stderr - ono bezwzględnie musi być puszczane.

> Zdecydowanie lepiej było bez tego... pewnie ktoś dopisał bo miał popsute
> rotowanie logów przez jakąś usługę :)

Taka zmiana była w example w paczce źródłowej, no i przeszła u nas.

> Tu dałem tylko przykład - u siebie zrobiłem to bez mktemp, tylko z
> użyciem $$.

No to właśnie takie 'tylko przykłady' ktoś musi utrzymywać i poprawiać,
jak wychodzą babole. Dlatego tego robić nie należy, skoro już nadrzędny
demon zajmuje się mailowaniem.

> Jeśli exitcode !=0 to nie jest on taki nieuzasadniony ;)

A czym się różni od !=0 z innych cronowatych? Niczym. Dla jednego
ważniejszy, dla drugiego mniej.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>