/etc/skel/etc bullshit

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Śro, 15 Wrz 2010, 20:46:09 CEST

On Wed, Sep 15, 2010 at 19:53:40 +0200, Paweł Zuzelski wrote:

> Cały świat?
>
> GNOME+KDE to znaczna większość "desktopowego" oprogramowania.

No jak ten cały świat używa linuksowych desktopów, to wszyscy wiemy.
Szczególnie na PLD. Buahah.

> Niszowe oprogramowanie niezwiązane z GNOME/KDE też w większości
> honoruje XDG. Przynajmniej aplikacje których uzywam: awesome, uzbl,
> luakit. Coś bardziej z naszego podwórka: rsget.pl.

No to bardzo poważne oprogramowanie. Wybacz, nie znam. Znam elinksa,
ekg, mutta czy slrn.

> Istotne jest to, że żaden upstream przy zdrowych zmysłach nawet nie
> spojrzy na patcha home_etc, a na mergnięcie patcha xdg są już duże
> szanse.

Nie mówimy o tym, na co są szanse, ale na to co faktycznie ISTNIEJE w
PLD.

> Ta ???implementacja??? zazwyczaj sprowadza się do zawołania funkcji z
> glib: g_get_user_cache_dir() g_get_user_config_dir()
> g_get_user_data_dir()

Napisz łatkę, wrzucę. Tylko nie jestem pewien, czy przypadkiem mc nie
miało w planach wywalenie gliba.

> Jeżeli aplikacja nie linkuje się z glibem, jest malutka biblioteka
> libxdg-basedir dostarczająca podobne funkcje.
>
> Podsumowując, +1 dla porzucenia home_etc w cholerę.

Jeśli tego nie używasz, ani w tym nie grzebiesz, to po co w ogóle
wyrażasz zdanie? Może ja mam się zacząć wtrącać w te desktopowe
bullshity?

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>