/etc/skel/etc bullshit

Paweł Zuzelski pawelz w pld-linux.org
Śro, 15 Wrz 2010, 21:21:16 CEST

On Wed, 15 Sep 2010, Tomasz Pala wrote:

> No jak ten cały świat używa linuksowych desktopów, to wszyscy wiemy.
> Szczególnie na PLD. Buahah.

Miałem na myśli uniksowy świat :) To wynikało z kontekstu :)

> No to bardzo poważne oprogramowanie. Wybacz, nie znam.

To był argument, że XDG nie ogranicza się do GNOME czy KDE.

> Znam elinksa, ekg, mutta czy slrn.
> (...)
>
> Jeśli tego nie używasz, ani w tym nie grzebiesz, to po co w ogóle
> wyrażasz zdanie?

Używam wszystkie programy które wymieniłeś. Przy niektórych również
grzebię. A wyrażam zdanie ponieważ jestem przeciwny utrzymywaniu
patchy które nie mają szans na mergnięcie przez upstream.

Ot przykład dlaczego, dotyczący jednego z pakietów które wymieniłeś:

W lipcu 2010 miałem problem muttem 1.5.19. Segfaultował. Pomógł
upgrade do 1.5.20. Jednak nie potrafiłem zaktualizować patcha
pgp_hook. Wygląda na to, że ten patch nie był utrzymywany nigdzie
poza PLD. Nie dokońca wiedziałem co patch robi, no ale przez to nie
mogłem commitnąć na HEAD, commitnąłem na DEVEL. Prośby o pomoc z tym
specem zostały przez wszystkich olane.

W kwietniu 2010 w końcu commitnąłem na HEAD porzucając ten patch.
Nikt nie zaprotestował, widać nikomu specjalnie nie był potrzebny.
No ale utrzymywanie na siłę egzotycznego patcha spowodowało, że
przez kilka miesięcy nie mogłem naprawić buga.

> Może ja mam się zacząć wtrącać w te desktopowe bullshity?

Nie mam nic przeciwko, żebyś wyrażał zdanie na listach / commitował
do specy którymi głównie ja się zajmuję. Na tym polega ten projekt,
nie? Jakbym miał coś przeciwko to bym sobie sforkował całe PLD i
poszedł do swojej piaskownicy.

--
Pozdrawiam,
Paweł