Podzielenie heimdal-libs

Jan Rękorajski baggins at pld-linux.org
Mon Aug 1 11:57:51 CEST 2011

On Sat, 30 Jul 2011, Tomasz Pala wrote:

> No więc mniej więcej skończyłem, co chciałem - rzućcie okiem, czy ma to
> sens. Moje uzasadnienie:

Nie bardzo, i nawet nie chodzi o to że się na tym nie znasz. Nawet nie
zadałeś sobie trudu wykonania 'what-requires lib<towar heimdalowy>' w
poldku.

> core: 4 główne biblioteki, z czego 3 mają w miarę stabilny SOVER, a
> roken jest używany przez _wszystkie_ inne - tu w razie potrzeby jeszcze
> hx509 i rokena trzeba by wydzielić, ale póki co może niech zostaną razem.
>
> krb5: wydzielony, żeby stanowił (jednak) alternatywę dla MIT, no i tu
> najczęściej zmienia się numerek - więc aktualizacja to prawdziwa PITA.

Żeby MIT stanowił jakąkolwiek aternatywę to po pierwsze libkrb5 nie
wystarczy (jeszcze libkadm5* trzeba by wydłubać), a po drugie musiałbyś
zrobić dwie wersje całego mnóstwa softu - czego o ile wiem nawet w
debianie nie robią.

> database: tylko dla ludzi używających kerberosa.
> server: wymagane tylko przez pakiety heimdal*, czyli większość ludzi
> nie będzie musiała tego (otp i sl) w ogóle oglądać, j.w.
>
> support: zawiera lib*.so.0 które będą potrzebne i tak prawie każdemu,
> ale nie skonfliktują przy próbie instalowania innej wersji którejś z
> pozostałych.

O ile jeszcze rozumiem wydzielenie bibliotek używanych tylko przez
samego heimdala[1], to cała reszta jest zbędnym mnożeniem bytów i globanym
rozwiązywaniem Twojego prywatnego problemu. Następnym razem skonfliktuje
Ci np. libheimntlm, a potem co innego, w efekcie zrobisz pierdyliard
pakietów na każdą bibliotekę jak w debianie?

[1] Co zrobię, jednocześnie odcinając całą rsztę wiadomą brzytwą.